And then we said thank you and exploded

Igår hände det lite saker.

Jag skulle utföra min favoritritual, nämligen bada. Jag fyllde på vatten, tog av mig och gled ned i badkaret och stirrade upp i taket. Till min fasa upptäckte jag att en stor spindel huserade i ett hörn. Min spontana reaktion var att flyga upp ur badkaret och ut ur badrummet, men jag lyckades besinna mig. Jag tänkte: "Ok spindeln. jag tänker bada trots att du är äcklig. Om du bara håller dig på just den punkten hela tiden, behöver jag inte börja grina. Vi gör såhär att vi delar badrum idag." Och spindeln rörde sig inte. Det kändes som om vi hade ett riktigt samförstånd.

Sen hade jag ett givande möte och samtal som mest bestod av att jag vräkte ur mig en massa jag tänkt och känt och sen kändes det bättre och jag ångrade vissa grejer. Jag har svårt att hålla mig till EN SAK. Träffade en tjock katt. Sedan fick jag sitta och titta när Ludde och David spelade hockeyspel tills jag nästan gick upp i limningen. Därefter gick jag och köpte byxor utan att prova. När jag kom hem och provade känder jag mig lite oversize.
Lite som en korv.
Jepp.
Nu är jag bara speedad och vet inte riktigt vart jag kommer sluta.
RAGGA PÅ MIG.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0