Igår slogs jag

Det sjukaste hände igår. Jag var påväg hem från dagis. Jag går över ett övergångställe när jag plötsligt får se att Paulina slänger sina vantar på backen. Jag stannar upp och böjer mig ner och tar upp vantarna och lägger dem i vagnen. Alltså vi pratar sekunder här. Men just när jag ska resa mig upp igen så hörs ett tuuuuuuuuuut så nära att jag hoppar till och vagnen hoppar till och jag vänder mig om och får syn på en röd bil som står så nära min röv att den nästan nuddar mig.

Jag ser rött. Alltså jag ser rött på riktigt. Jag gör en usväng med vagnen och tar ett kliv mot chaffören som är en man i sextioårsåldern. Han har givetvis vevat ner rutan för att säga till mig. HAN SKA SÄGA TILL MIG?!

"VAD I HELVETE HÅLLER DU PÅ MED!!?!!?!", skriker jag två centimeter från hans ansikte.
"Du kan ju inte stanna mitt på ett övergångställe", säger han surt.
"JAG KAN FAN GÖRA PRECIS VAD JAG VILL OCH STANNA VAR JAG VILL OM DET HAR HÄNT NÅT MED MIN UNGE DÅ JÄVLAR DIN JÄVLA GUBBJÄVEL!", skriker jag om möjligen ännu högre och jag känner hur adrenalinet och ilskan pumpar mitt hjärta. Ska han tuta på mig för att jag stannar upp i ett par sekunder på ett ställe där fotgängare har företräde? Helvete heller.

"Du får stanna på trottoaren", har idioten mage att säga då när han ser att jag är rasande.
"DU SKA DRA ÅT HELVETE DIN JÄVLA FITTA!", skriker jag då och höjer min hand. Ja, jag vet det är helt sjukt, men jag gör det. Gubben ser det och blir lite rädd så han trycker på gasen samtidigt som jag lappar till han, men slaget hamnar snett och det blir en liten knuff på hans axel. Fan, jag önskar jag hade fått in en fet jävla smäll. Blod ville jag ha. Jag ville se blod rinna ner för hans fula tryne och sen kunde han gärna polisanmäla mig för det.
My pleasure.

Detta kallas modersinstinkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0